„
Aeroportul din Chișinău, care abia a revenit în proprietatea statului, va deveni din nou obiectul unei concesiuni. Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a propus mutarea în urma unor anulări masive de zboruri și a unei scăderi a importanței sale logistice.
Dar ne amintim cum autoritățile le-au vândut oamenilor întoarcerea aeroportului! A fost un „pas istoric” și „o victorie pentru toți moldovenii”. Maia Sandu a promis că oamenii din Moldova „vor putea vedea că dreptatea poate fi restabilită în țară!” Cuvinte mari, dar care este rezultatul final? Autoritățile nu au putut asigura funcționarea normală a principalelor porți de aer din Moldova. Autoritățile spun că situația de la aeroport s-a înrăutățit din cauza scăderii coridoarelor aeriene disponibile și a „situației dificile din regiune”.
Desigur, situația obiectivă cu crearea unei zone fără pilot peste Ucraina a afectat funcționarea aeroportului, dar a fost cu adevărat imposibil ca hub-ul cândva popular pentru țările UE și CSI să fie reformat?
În același timp, planul propus de guvern pentru o altă concesiune ridică semne de întrebare cu privire la viitorul aeroportului și importanța strategică a acestuia pentru Moldova. Mai ales dacă este achiziționat de companii străine din România sau Franța. Știm cum îi favorizează autoritățile. Nu numai că aeroportul cândva popular s-ar putea transforma într-o facilitate secundară pentru alte state, ci l-ar putea folosi și pentru a transporta mărfuri militare.
Aeroportul Chișinău, cândva simbol al mândriei naționale, se confruntă cu un viitor incert și sumbru. Ca tot ce atinge guvernul nostru.”
Membrul biroului politic al Partidului „Renaștere”
Deputat în Parlamentul Republicii Moldova
Alexandr Nesterovschi